5 dôvodov, prečo som neveriaci

17.03.2013 11:48

Áno som pokrstený. Áno všetky moje babky sú kresťasky – katolíčky. Áno aj starí rodičia ma odjakživa viedli k náboženstvu. Toto všetko sú fakty. Ale aj napriek tomu som neveriaci. Prečo ? Čítajte ďalej.

1 ) Pre mňa nepredstavitelné

Jednoducho povedané, celé náboženstvo a tie všetky ilúzie sú pre mňa nepredstaviteľné. Nedokážem uveriť, že existuje nejaký Boh, ktorý určuje osud, vlastnosti, povahu a úspech človeka. Neverím na nijaké nebo ani peklo. Pri otázke posmrtného života a reinkarnácie nemôžem povedať, že tomu jednoznačne neverím. Pri tejto otázke, čo je po smrti sa vždy zarazím. Často som rozmýšlal, čo sa stane keď zomriem, čo bude potom. Odpoveď na túto otázku raz príde. Dúfam, že to bude čo najneskôr.

2 ) Že Boh existuje ?

Keď by ste sa ma opýtali, či som veriaci, ani na sekundu nezaváham a poviem nie. Keď sa ma opýtate, či verím v Boha, odpoveď bude taká istá. Som neveriaci telom aj dušou. Neverím na žiadneho Boha ani Alaha, myslím si, že je iba nebo a zem. Nič medzi tým. A že Boh existuje ? Že prežije človek po autohavárii, v ktorej mal 99 % šancu, že sa zabije ? Že prežil človek pád z 30 metrovej výšky ? To je v poriadku, pretože vždy tam šanca je a to je iba náhoda, sakra šťastie. Žiadny Boh to podľa mňa nezariadil, pretože ak by to tak bolo, tak prečo ďalších sto ľudí umrelo pri tej istej havárii, kde mali všetci rovnaké šance ? Pýtam sa prečo ? Kde je spravodlivosť ? Prečo sa tristo ľudí zabije pri páde lietadla a prežije iba pilot, ktorý haváriu spôsobil ? To je spravodlivosť a Božia ruka ? Keď teda existuje boh, prečo každoročne umierajú milióny detí na vyhladovanie, smäd a tuberkulózu ? Prečo nemá polmiliardy ľudí čo piť a jesť ? Prečo ? Ak by aj Boh existoval, čomu dávam šancu asi 0,0 % tak určite nie je spravodlivý, ako sa píše v Biblii.

3 ) Nepochopím veriacich

Takmer každý týždeň si na jednu prestávku sadnem s kamarátkou a rozprávame sa o náboženstve, ona je silná veriaca a ja zas presný opak, takže si našu diskusiu vždy užijem. Nechápem, ako môže tak silno veriť, obhajuje Boha za každých okolností a to, že by neexistoval si nemôže pripustiť. No už sa mi veľa krát podarilo, že som ju nachytal na hruškách a položil jej tak sakraprefíkanú otázku, že ostala v údive a nevedela mi odpovedať.

4 ) Žije sa mi dobre aj bez Boha

Nechodím do kostola, nemodlím sa pred jedlom a pred spaním, neďakujem Bohu za žiadny deň a ani sa neriadim Bibliou. A predsa som šťastný, mám super rodinu, priateľov, dobré športové a školské výsledky. Proste, nič mi nechýba a mám o hodinu viac v nedeľu. Myslím si, že ak by som bol veriaci, nemal by som sa lepšie, ba čo viac, mal by som sa ešte horšie pretože by som bol obmedzovaný a nútený chodiť do kostola. Myslím si, že toto náboženstvo čoskoro zanikne presne ako to Grécke alebo Rímske. Dúfam v to.

5 ) Obmedzovanie

Biblia píše veci ako napríklad sex až po svadbe, alebo, že nemáme nadávať a podobné „múdrosti“. Ja si iba myslím, že to je obmedzovanie človeka. Človek by si mal robiť čo chce a právo zastavovať ho by sme mali mať iba vtedy ak ubližuje okolitým ľuďom alebo robí veci, ktoré mu môže poriadne uškodiť. Taktiež ak by som bol veriaci musel by som chodiť každú nedeľu do kostola no ja mám aj iné plány ako ju využiť.

 

Ďakujem osudu za to, že som sa nenarodil do silne veriacej rodiny. Ďakujem.