Kartičky - pomôcka pre učenie

26.01.2013 17:12

Ja používam kartičky ako pomôcku pre učenie už veľmi dlho. Napadlo ma to pri anglickom jazyku, keď som si skúšal, či ovládam slovíčka a jednou rukou som si zakrýval anglický výraz a hádal som podľa slovenských, aké je tam slovo. Bolo to veľmi nepraktické a tak ma napadlo, že si spravím kartičky, kde budem mať jedno slovo z jednej strany po anglicky a z druhej po slovensky a takto som si urobil kartičky pre všetky ťažké slová a keď sa chcem jednoducho vyskúšať, vytiahnem si zo dvadsať kartičiek a idem. Je to dobré aj v tom, že je to obojstranné. Niekedy si vytiahnem kartičku stranou slovenskou a inokedy anglickou. Môžete si zaviesť aj také oddiely, kde budete kartičky mávať, napríklad, každý deň sa budete skúšať všetky slovíčka. Začínate z oddielu 0, ktoré uhádnete, dáte do oddielu 1,... A keď neuhádnete, putujú naspäť do nuly a takto každý deň...

A kde sa dajú ešte tieto kartičky využiť ?

 

1 ) Cudzie jazyky

Presne tak isto ako som to uviedol vyššie.

 

2) Chémia

Na toto už budú treba väčšie kartičky. Z jednej strany si napíšete značku chemického prvku a z druhej jeho názov, vlastnosti, proste čo len budete chcieť.

 

3 ) Slovenčina

Dajú sa využiť aj v slovenčine, mnohými spôsobmi. Napríklad z jednej strany autora, z druhej dielo. Alebo z jednej dielo a z druhej dej alebo hlavné postavy. Treba zapojiť fantáziu a rozmyslieť si, čo sa chceme naučiť.

 

4 ) Cudzie pojmy (v každom predmete)

Dajú sa použiť podobne ako pri cudzích jazykoch, ibaže z jednej strany je heslo, pojem a z druhej je vysvetlenie. Taktiež sa to dá skúšať obojstranne.