Programy, ktoré si ma získali

05.02.2013 14:34

Tu je zoznam programov, ktoré ma očarili a odporúčam kúpiť alebo stiahnuť aj vám.
 

Manic Time
 

Tento program je, odkedy som si ho stiahol, môj najobľúbenejší. On je vlastne taká čierna skrinka počítača, ibaže nezaznamenáva zvuk ale aktivity na počítači. Vďaka nemu si teraz môžem stanoviť limity, koľko času budem venovať hrám a podobne a nebudem klamať sám seba, že som hral iba pol hodinu, keď som hral vyše hodinu. Je tu mnoho rôznych funkcí, predovšetkým zaznamenávač aktivít. Dosť podrobný. Píše to, čo sa kedy robilo aj graficky aj písomne. Napríklad ak bola nejaká hra hraná povedzme od deviatej do desiatej, napíše to aj do grafu aj pekne vypíše : Hra tá a tá bola hraná od 9:00 do 10:00. Ukazuje tam aj aktivit, ktoré sa najviac robili za tento deň. Napríklad : GTA Vice City, 1:05:24 a ešte aj v percentách. Tiež sa dá pozrieť aké úkony respektíve aktivity boli na počítači najobľúbenejšie za posledný týždeň, mesiac alebo rok. Dosť sa mi ale nepáči, že v prehľade za týždeň, mesiac alebo rok sa čas uvádza trošku inak. Keď som niečo robil hodinu a pol nenapíše mi 1:30:00 ale 1,50 hodiny, takže sa to niekedy ťažko preratúva. Pre skúsených matematikov by to nemal byť problém. Odporúčam stiahnuť aspoň skúšobnú verziu.
 

Converber
 

Možno vás napadne, že som sa v názve pomýlil, ale nie je to tak. Skutočne sa program volá Converber a nie Converter, neviem ani prečo. Ale viem, čo robí. Je to profesionálny konverter jednotiek. Zadáte si oblasť – dĺžka, plocha, objem, ... a potom iba hodnoty. Veľmi ľahko ovládateľný aj keď názvy sú v anglickom jazyku, za každou jednotkou je skratka. Ak poznáte aspoň základné skratky, nemal by to byť problém.
 

Pivot
 

Tento program ma očaril asi najviac spomedzi všetkých. Názov vám možno o programe neprezradí nič, no ja áno. Je to vlastne tvorba filmov s paličkovými postavičkami. Keď som si ho stiahol, zistil o čom je a pustil, dve hodiny som sa od toho neodtrhol, tak ma to bavilo. Vytvoríte si vlastné pozadie a idete. Formou rámikov si vytvoríte krásnu animáciu. Ja som si ich už spravil asi päť. Zozačiatku to pre začiatočníkov bude extrémne náročné (tak ako pre mňa) ale postupne si zvyknete. Dajú sa tam vytvoriť vlastné postavičky, pozadia a rôzne iné veci. Nevýhodou tohto programu je, že ak si načítate nejaké pozadie, nemôžete ho meniť v jednotlivých častiach animácie, inak povedané pozadie, ktoré si vyberiete musí byť v celom filme resp. animácii. To je najväčšia nevýhoda. A asi aj jediné mínus tohoto programu. Pre tých ktorí majú fantáziu a chuť to bude ako stvorené.
 

3D Rad
 

Tento program som si stiahol asi pred týždňom. Je veľmi dobrý. Názov vám prezradí asi iba to, že je 3D. Ja to môžem iba potvrdiť. Je to skutočný 3D Virtuálny vesmír. Teda nie náš vesmír, naša slnečná sústava ale vlastný virtuálny vesmír! Veľmi dobrá vecička. Nevýhodou je, že je po anglicky a je tam dosť veľa neobvyklých výrazov. Tento program je pre začiatočníkov ako ja extrémne náročný a budem musieť ešte chvíľu počkať, kým sa na ňom naučím poriadne pracovať. Tak čo, pripravený na svoj vlastný vesmír ?
 

Crossword forge
 

Možno si kladiete otázku, čo to tak môže byť. Nejaké tajničky. Ak si myslíte, že je to tvorba tajničiek, myslíte si dobre. Ale nie su to tie klasické tajničky, kde sú iba riadky a výjde potom nejaké slovo v stĺpci. Toto sú tie prekombinovanejšie tajničky. Slová na seba nadväzujú n konci, v strede alebo aj na začiatku. Vy vlastne iba zadáte slov, koľko chcete (samozrejme aj pomôcky), kliknete na tlačidlo a program vám bude generovať toľko rôznych možností tajničiek koľko krát na to tlačidlo kliknete. Super vecička.