5 najhorších aktívít vo voľnom čase

26.01.2013 17:43

Zostavil som päť najhorších aktivít vo voľnom čase mládeže...

 

1 ) Cigarety, Alkohol a Drogy

 

Na prvé miesto v našom rebríčku sa dostala samozrejme závislosť. Či sú to drogy, cigarety alebo pivo, je to zlé. Zlé na vaše zdravie. Skúste sa zamyslieť, či to má význam machrovať pred kamarátmi s cigaretou, povom alebo drogou. Či vám to stojí za to. Za pár chvíľ machra. A v dospelosti problémy. Veľké problémy. Najmä pečen, pľúca a vzrast. Naozaj sa chcete dožiť iba šesťdesiat rokov a dorásť iba do stopäťdesiat centimetrov ? Tým, čo nefajčia, nedrogujú ani nepijú alkohol chcem oznámiť aby s tým nikdy nezačínali. Všetko sú to návykové látky, drogy ! Vety ako : „Iba skúsim“ alebo „Ja sa nemôžem stať závislákom“ tu neplatia. Ak sa raz na to dáte, už nevycúvate. Začnete kradnúť a túlať sa po uliciach. Zamyslite sa nad tým.

 

2 ) Pobyt s nesprávnymi ľudmi

 

Aj toto je veľmi zlý nápad ako využiť voľný čas. Nemám nič proti tomu keď si zopár kamarátov vyjde von, to nie, veď aj ja to robím. Ale keď vidím partiu pätnásť ročných mladíkov, ktorý si vyfajčievajú na hlavnej ulici a obťažujú, nadávajú a bijú mladšie deti, je mi z nich zle. Nikdy sa nedajte na takúto cestu. Ak si vyberiete zlých priateľov tak postupne to začne narastať. Najprv nadávanie vo veľkom, potom pokrikovanie po starých ľudoch a deťoch, násilie alebo krádeže. Potom príde hranica väzenia a vy si pôjdete sadnúť na niekoľko dlhých rokov do chládku. A myslíte si, že sa vás niekto z vašich „kamarátov“ zastane ? Určite nie. Všetci budú mlčať a o tom ako vás na to nahovorili nepovedia ani slovo.

 

3 ) Facebook

 

Ďalšia zlá alternatíva je čumenie do facebooku. Stačí denne pol hodinka. Ale viac, to je už prehnane veľa a môže to prerásť až v závislosť. Facebook sa pomaly stáva drogou mladých ľudí. Viac o mojom názore na facebook, jeho výhody a nevýhody nájdete v hlavnom článku Facebook – požierač času.

 

4 ) Počítačové hry

 

Počítačové hry je tiež zlá možnosť. Veď sa len zamyslite. Čo vám dá taký Counter Strike alebo iná hra ? Odpoveď je nič, ešte vám aj ukrojí kúsok, alebo kusisko, voľného času, ktorý by ste mohli využiť oveľa lepšie. Pamätám si časy, keď som celé dni strávil hraním Warcraft III – The Frozen Throne, Counter Strike alebo GTA San Andreas. Vtedy som sa neučieval vôbec ale vôbec. Do školy som sa chystával ráno. Víkend bol stále taký istý. Iba počítač, wecko a jedlo. Nič iné. Tento stav trval skoro pol roka a bolo to najhoršie obdobie môjho života. V škole som prešiel iba s dvoma dvojkami, čo bolo fajn. Mal som iba jednotky a dvojky a to iba vďaka tomu, že som dosť inteligentný a mám logické myslenie. To ma zachránilo. Takže podobne ako facebook – áno zábavu treba ale treba vedieť, kedy prestať.

 

5 ) Pozeranie televízie

 

Pozeranie televízie je tiež v mnohých prípadoch dôvodom obezity už v nízkom veku. Štrnásťročný chalan si zoberie misku čipsov sadne si pred telku a veselo papá. Myslí si, že niekoľko čipsov mu neuškodí, aj keď vie, že má pneumatiky a valí sa naňho päťdesiat kilov čistého tuku. Popri tom zaťažuje obličky a celý tráviaci systém. To bol jeden z tých horších prípadov. Ale tiež dosť často sa vyskytujúcich. Spravidla, ak chcete ostať chudý musíte spáliť minimálne toľko energie koľko naberiete. A to čipsy alebo Coca-cola určite nerobia. A televízor už vonkoncom nie. Najhoršie su na tom podľa mňa tie dievčatá, ktoré pozerajú každú telenovelu, ktorá sa objaví, aj keď vedia, že je to zbytočné a stále rovnaké. Bársjaká Rosalinda si zoberie zlého muža, potom sa s ním rozíde a bla, bla, bla. Samá „romantika“. Ak už si sadnete a chcete pozerať televíziu, tak si zapnite aspoň niečo užitočné ako Spectrum alebo Discovery.